powrót

dziekanat

godziny urzędowania

who is who

terminy w roku akademickim 2009/2010

nowy regulamin studiów UJ
(obowiązuje od 1.10.2009)
wyjaśnienia do regulaminu studiów UJ

poprzednio obowiązujące regulaminy studiów UJ
(obowiązywał od 1.10.2007 do 30.09.2009)
(obowiązywał od 1.10.2006 do 30.09.2007)
(obowiązywał do 30.09.2006)

informacje o EOKD

ankiety studenckie - informacje

deklaracje programowe - informacje

opłaty za powtarzanie - informacje

zmiany grup - informacje

Kierunek chemia - zapisy na moduły

kierunek chemia - informacje dla III roku

praktyki i staże

formularze

ogłoszenia dziekanatu dla studentów

 


 

 godziny urzędowania
dziekanat Wydziału Chemii mieści się w pokoju 113, I p. 
tel.: (012) 663 22 37 lub (012) 663 22 26

dziekanat przyjmuje studentów: 

poniedziałek
wtorek
środa
czwartek

  08.30 - 10.15
12.00 - 13.45
08.30 - 10.15
12.00 - 13.45
EOKD
EOKD
EOKD
EOKD
  10.15 - 10.30
13.45 - 14.00
10.15 - 10.30
13.45 - 14.00
bez rejestracji
bez rejestracji
bez rejestracji
bez rejestracji


w piątki dziekanat nie przyjmuje stron

EOKD - obowiązuje rejestracja elektroniczna

 who is who

dyżury: 

poniedziałek
środa
czwartek

 

 

08.30 - 10.00
08.30 - 10.00
13.00 - 14.00

dyżury: 

środa

 

 

9.00 - 10.00
 
  • dr hab. Krystyna Żuwała - zastępca kierownika kierunku "Ochrona Środowiska"

dyżury: 

czwartek

  12.30 - 13.30
 
 
  • mgr Małgorzata Gierczak - kierownik dziekanatu
    • prowadzenie spraw związanych z nadaniem tytułu naukowego profesora oraz stanowisk: profesora nadzwyczajnego i profesora zwyczajnego
    • prowadzenie spraw związanych z przewodami habilitacyjnymi i doktorskimi
    • przygotowywanie materiałów i protokołowanie posiedzeń Rady Wydziału
    • sprawy Studiów Podyplomowych prowadzonych przez Wydział

 

  • mgr inż.  Anna Pocztorenko

    • prowadzenie spraw związanych z tokiem studiów licencjackich i uzupełniających magisterskich dla kierunku ochrona środowiska

     

  • mgr Monika Jurek
    • prowadzenie spraw związanych z tokiem studiów na kierunku chemia
 
  • Elżbieta Zembala 
    • sprawy socjalne studentów kierunków chemia i ochrona środowiska
      (stypendia naukowe, socjalne, akademiki, stołówki, zapomogi)
    • praktyki przemysłowe i pedagogiczne
    • obciążenia dydaktyczne
    • sprawy socjalne doktorantów

     

 terminy w roku akademickim 2009/2010

 

Zarządzenie Rektora UJ w sprawie organizacji roku akademickiego 2009/2010

 

15 września 2010 - ostateczny termin zaliczania roku - do tego dnia należy uzyskać zaliczenia i złożyć wszystkie egzaminy.

Najpóźniej do 30 września 2010 należy złożyć w Dziekanacie indeks (karty) w celu zaliczenia roku poprzedniego i uzyskania wpisu:

  • normalnego (zaliczone min. 60 ECTS i spełnione wszystkie wymagania programowe),
  • warunkowego (zal. 50-59 ECTS spośród przedmiotów określonych w programie i planie studiów),
  • powtarzania roku (poniżej 50 ECTS spośród wymaganych przedmiotów).

W indeksie należy wykasować pieczątki z wszystkich bibliotek.

Wymagania związane ze stypendium naukowym - uzyskanie w terminie wszystkich zaliczeń i zdanie egzaminów oraz złożenie indeksu najpóźniej do 30 września.

Deklaracje programowe powinny zostać złożone do 20 października 2009 (semestr zimowy) oraz do 16 marca 2010 (semestr letni).


usprawiedliwienia nieobecności na egzaminie (przywrócenie terminu egzaminu)

 

w ciągu 7 dni od terminu egzaminu

 

 informacje o EOKD

Elektronicznej rezerwacji terminu wizyty w dziekanacie można dokonać z każdego komputera o dowolnej porze poprzez Internet:

www.student.chemia.uj.edu.pl/eokd/

     Po wejściu na podany adres możliwe jest sprawdzenie stanu aktualnie załatwianych spraw w Dziekanacie (w godzinach przyjęć) lub - po zalogowaniu - rejestracja.
     System wymaga podania nazwy użytkownia i hasła ze studenckiego serwera wydziałowego (używanego także na zajęciach komputerowych i w pracowni studenckiej).
     Po zalogowaniu się należy wybrać osobę do której chcemy sie zapisać (w zależności od sprawy: mgr Monika Jurek - chemia, mge Anna Pocztorenko - ochrona środowiska, Elżbieta Zembala - sprawy socjalne i stypendialne, prof. dr hab. Andrzej Górecki - Prodziekan ds. Studenckich). Następnie w zależności od sprawy:

  1. w przypadku spraw nie wymagających wizyty w dziekanacie (np. zgłodzenie prośby o wydania zaświadczenia do banku, WKU, itp, zgłoszenie prośby o hasło do USOS):

    należy wybrać z listy odpowiednią sprawę. Po odbiór można zgłosić się po uzyskaniu potwierdzenia w systemie EOKD (status: 'do odbioru: tak') w terminach wolnych bez konieczności rejestracji.
     
  2. w przypadku innych spraw:

    należy wybrać wolny termin korzystająć z wyświetlanego kalendarza. Po akceptacji terminu należy wybrać rodzaj sprawy z listy (podając ewentualnie dodatkowe informacje).

Po zalogowaniu się możliwa jest także zmiana/usunięcie wcześniej dokonanych rejestracji.

Nieobecność/spóźnienie powoduje automatyczne przepadanie terminu, tj. nie jest on automatycznie przesuwany.

Aby niepotrzebnie nie blokować kolejki, wskazane jest usuwanie wcześniejszych rejestracji w przypadkach rezygnacji z terminu.

Sprawdzenie stanu aktualnie załatwianych spraw w dziekanacie (w godzinach przyjęć) możliwe jest także poprzez WAP:
www.student.chemia.uj.edu.pl/eokd-wap
(usługa ta dotyczy wyłącznie sprawdzenia stanu aktualnie załatwianych spraw, a nie rejestracji)

     Wszelkie problemy z użyciem/działaniem systemu EOKD należy zgłaszać wypełniajać formularz elektroniczny na stronie www.student.chemia.uj.edu.pl/eokd/ (pole: Zgłoś problem).

 

 ankiety studenckie - informacje

 

Na Wydziale Chemii UJ począwszy od roku akademickiego 2006/7 systematycznie przeprowadzane są ankiety na temat jakości kształcenia za pomocą systemu USOS.

Każdy student powinien po każdym semestrze wypełnić ankiety dotyczące wszystkich zajęć w których uczestniczył.  Jeśli zajęcia prowadziło kilka osób, należy wypełnić ankiety dotyczące wszystkich prowadzących zajęcia w danej grupie. W przypadku niektórych zajęć laboratoryjnych nie każdy student ma kontakt ze wszystkimi prowadzącymi przypisanymi do danej grupy; w takim przypadku należy wypełnić wyłącznie ankiety dotyczące tych osób,  które prowadziły ćwiczenia dla danego studenta.

 Ankieta składa się z dwóch części: część pierwsza, ogólnouniwersytecka (pytania 1-5), jest identyczna na wszystkich Wydziałach UJ i dla wszystkich prowadzonych zajęć, część drugą (pozostałe pytania) stanowi ankieta wydziałowa, której treść zależy od rodzaju zajęć.

 W oknie komentarza można uzasadnić swoje odpowiedzi, wskazać największe pozytywne strony i mankamenty ocenianych zajęć.

 Ankiety za semestr zimowy można wypełniać w okresie od 26 stycznia do 14 marca. Ankiety za semestr letni można wypełniać w okresie od 8 czerwca do 20 lipca oraz od 20 września do 17 października. Ankieta dotycząca danych zajęć powinna zostać wypełniona po ich zaliczeniu.

 Wszelkie niezgodności danych w systemie USOS proszę zgłaszać w dziekanacie przed wypełnieniem ankiety. W przypadkach konieczności zmiany grupy należy przestrzegać ustalonych reguł (patrz Zmiany grup – informacje)

 W przypadku trudności związanych z funkcjonowaniem ankiet, pomimo złożenia deklaracji programowych i odpowiednich zgłoszeń w dziekanacie, można kontaktować się z wydziałowym pełnomocnikiem Dziekana do spraw ankiet studenckich: dr Paweł Kozyra. Wszelkie uwagi dotyczące kwestionariusza ankiety oceny zajęć oraz trybu przeprowadzenia akcji ankietowej wśród Studentów prosimy kierować na adres ankieta_studencka@inib.uj.edu.pl

 Ankiety oceny zajęć dydaktycznych są anonimowe, ponieważ program nie przyporządkowuje udzielonych odpowiedzi do kodu identyfikacyjnego studenta w USOSweb. Natomiast rejestruje studentów, którzy udzielili odpowiedzi w odniesieniu do większości ankietowanych zajęć, w każdym semestrze bieżącego roku akademickiego. Wśród tych, którzy wypełnią przynajmniej połowę ankiet rozlosowane zostanią bony książkowe o wartości 200 zł każdy.

 Wyniki sondażu ankietowego i komentarze studentów są przekazywane bezpośrednio każdemu Prowadzącemu (w części odnoszącej się do jego zajęć), a przez pełnomocnika ds. ankiet Dziekanowi i Kierownikowi odpowiedniego Zakładu. Ogólne wyniki ankiet przedstawiane jest także Samorządowi Studentów.

 Wypełnienie ankiet jest dobrowolne. Bardzo prosimy jednak, w miarę możliwości, o wypełnienie ankiet do wszystkich zajęć.

 

 deklaracje programowe - informacje


Deklaracje programowe - składają wszyscy studenci, którzy realizują program studiów zawierający elementy do wyboru, przedmioty nieobowiązkowe, itp., w tym również studenci zaliczający przedmioty 'awansem' (np. powtarzający rok). Deklaracja programowa stanowi podstawę do zaliczenia roku, ewentualne powtarzanie przedmiotów wskazanych w deklaracji będzie płatne.

Deklaracje programowe powinny zostać złożone do 20 października 2009 (semestr zimowy) oraz do 16 marca 2010 (semestr letni).

 

Studenci z indywidualnym tokiem studiów zobowiązani są niezależnie od obowiązku składania deklaracji, przed rozpoczęciem roku akademickiego lub najpóźniej w ciągu pierwszego tygodnia października złożyć w dziekanacie uzgodniony z opiekunem naukowym program na cały rok. Ewentualne drobne modyfikacje programu wynikające z przyczyn organizacyjnych możliwe będą w każdym semestrze w terminach składania deklaracji programowych.


Kto wypełnia jaką deklaracje:

Jeżeli student realizuje wszystkie kursy obowiązkowe i tylko kursy obowiązkowe określone w programie w programie dla danego roku i program ten nie zawiera zajęć do wyboru, nie ma obowiązku wypełniania deklaracji.

Jeżeli student realizuje wszystkie kursy obowiązkowe określone w programie oraz przedmioty do wybory wypełnia formularz "O".

Jeżeli student realizuje indywidualny program lub plan studiów, czyli nie wszystkie kursy obowiązkowe określone w standardowym programie dla danego roku, wypełnia formularz "I".

Studenci powtarzający rok również wypełniają formularz "I".

Studenci korzystający z prawa do urlopu i zaliczający kursy w trakcie urlopu także wypełniają formularz "I".

Studenci IV i V roku studiów jednolitych magisterskich oraz studiów II stopnia na kierunku chemia (panele specjalizacyjne) wypełniają formularz "IV".

 

 opłaty za powtarzanie przedmiotu lub egzaminu - informacje


Zgodnie z Regulaminem Studiów, Uchwałą Senatu UJ 18/IV/2007 z dnia 25 kwietnia 2007 oraz Zarządzeniem nr 50 Rektora UJ z dnia 24 sierpnia 2007 wprowadzone są opłaty za powtarzanie przedmiotu lub egzaminu. Dotychczasowe opłaty za powtarzanie roku i reaktywację przestają obowiązywać.

Opłatę za powtarzanie przedmiotu wnoszą wszyscy studenci powtarzający przedmiot (w ramach powtarzania roku, wpisu warunkowego, powtarzania przedmiotu nie zaliczonego awansem, powtarzania po reaktywacji itp., a także uzupełnienia brakujących do zaliczenia roku punktów poprzez zaliczenie innego przedmiotu). Bezpłatny jest tylko udział w danych zajęciach po raz pierwszy.

Studenci powtarzający jedynie egzamin (bez powtarzania zajęć) wnoszą opłatę za powtarzanie egzaminu.

Opłata za powtarzanie egzaminu nie dotyczy II terminu egzaminu i egzaminu komisyjnego w przypadku udziału w zajęciach po raz pierwszy.
 


Uchylanie się od obowiązujących opłat grozi skreśleniem z listy studentów.

 

Opłata za powtarzanie przedmiotu obliczana jest na podstawie punktów ECTS.

Ustalona przez Rektora dla Wydziału Chemii stawka za 1 ECTS wynosi 45 zł.

Opłata za powtarzanie egzaminu wynosi 75 zł.

Opłata za usługę edukacyjną (powtarzanie przedmiotu/egzaminu) uiszczana jest przed skorzystaniem z tej usługi.

Wnioski o zwolnienie z opłaty należy składać do dziekana w nieprzekraczalnym terminie do 7 dni przed realizacją tej usługi (tzn. do 25.09 dla semestru zimowego oraz do 19.02 dla semestru letniego). Wniosek powinien zawierać uzasadnienie. Sytuacja materialna musi być udokumentowana (jak w przypadkach stypendiów socjalnych, studenci którzy złożyli wnioski stypendialne nie muszą składać dokumentacji ponownie, chyba że sytuacja materialna uległa zmianie).

 

 zmiany grup - informacje


W związku z wprowadzeniem systemu USOS do obsługi studiów, wszelkie zmiany grup ćwiczeniowych muszą być zgłaszanie przez studentów w dziekanacie.

Obowiązują następujące zasady:

W przypadku przedmiotów obowiązkowych dla całego roku, studenci przypisani są do grup. Każda zmiana grupy, potwierdzona zgodą obu prowadzących zgłaszana jest przez studenta w dziekanacie (formularz zmiany grupy).

W przypadkach objętych obowiązkiem składania deklaracji programowych, student zapisujący się do grupy uzyskuje od prowadzącego potwierdzenie przyjęcia na deklaracji programowej. Każda późniejsza zmiana grupy, potwierdzona zgodą obu prowadzących zgłaszana jest przez studenta w dziekanacie (formularz zmiany grupy).

 

 kierunek chemia - II rok - zapisy na moduły na III roku


Studenci II roku dokonują wyboru modułów ukierunkowujących lub ścieżki specjalizacyjnej (zajęcia na III roku studiów) poprzez wypełnienie formularza zamieszczonego w Internecie:

https://www.student.chemia.uj.edu.pl/modul_reg
(dostęp chroniony jest indywidualnym identyfikatorem i hasłem używanymi na serwerze studenckim).

Nieprzekraczalny termin w roku akademickim 2009/2010: 15 czerwca 2010

       Po tym terminie do modułów dopisać się będzie można jedynie w miarę wolnych miejsc. Po upływie terminu nie będzie możliwości dopisania się do moduów, na których wszystkie miejsca zostaną wypełnione (nawet w przypadku osób z najwyższymi średnimi ocen).

Są 4 następujące moduły do wyboru:

  1. Chemia analityczna i stosowana
  2. Chemia nieorganiczna i strukturalna
  3. Chemia organiczna i biologiczna
  4. Chemia fizyczna i teoretyczna

oraz ścieżka specjalizacyjna:

    Chemia komputerowa

Szczegółowe informacje o programie modułów/ścieżki umieszczone są na stronie
www.chemia.uj.edu.pl/studia/Licencjat_III.html

Zgodnie z obowiązującym programem studiów każdy student III roku zobowiązany jest zaliczyć 2 moduły lub 1 ścieżkę specjalizacyjną.

       Na formularzu internetowym każdy student wskazuje moduły według własnej preferencji (od najbardziej preferowanego, do najmniej).

       Każdy student zostanie zakwalifikowany na jeden moduł najbardziej preferowany. Na podstawie wszystkich danych sporządzone zostaną listy rankingowe dla każdego modułu i każdy student zostanie ostatecznie przyporządkowany do drugiego modułu na podstawie listy rankingowej.

       Ponieważ lista miejsc na poszczególnych modułach jest ograniczona, studenci z niższymi średnimi ocen nie mają gwarancji, że zostaną zakwalifikowani na drugi moduł zgodnie z ich preferencją.
Przed wypełnieniem formularza należy zatem przemyśleć kolejność preferencji modułów, również tych na dalszych pozycjach (każdy student wskazuje wszystkie cztery moduły w kolejności preferencji).

       Także osoby, które zamiast modułów preferują ścieżkę Chemia komputerowa powinny dodatkowo określić preferencje dla wszystkich czterech modułów (na wypadek, gdyby ścieżka nie została uruchomiona w przypadku zbyt małej liczby studentów, lub gdyby liczba studentów zainteresowanych przekraczała liczbę miejsc).

       Zmiana modułu w trakcie semestru możliwa jest w wyjątkowych sytuacjach, tylko w miarę wolnych miejsc, po uzyskaniu zgody Kierowników obu modułów (wymagane złożenie podania w dziekanacie).

 

 kierunek chemia - zapisy na panele specjalizacyjne


W roku akademickim 2010/2011 wybory paneli dokonywane będą w trakcie semestru zimowego

 

 kierunek chemia - praktyki i staże


informacje o zasadach, procedurach i miejscach praktyk a także o konkursach na dofinansowanie - Więcej informacji

 

 formularze

 

wniosek o udzielenie pomocy materialnej i inne formularze znaleźć można na stronie samorządu studenckiego (dział "wnioski")

 

pełen tekst obowiązującego na UJ regulaminu studiów oraz regulaminu przyznawania pomocy materialnej znajduje się również na stronie samorządu studenckiego.

strona główna Wydziału Chemii