dziekanat |
||||||||
godziny urzędowania![]()
terminy w roku akademickim 2009/2010
nowy regulamin studiów UJ
poprzednio obowiązujące regulaminy studiów UJ ankiety studenckie - informacje deklaracje programowe - informacje opłaty za powtarzanie - informacje Kierunek chemia - zapisy na moduły kierunek chemia - informacje dla III roku ogłoszenia dziekanatu dla studentów
|
||||||||
godziny urzędowania | ||||||||
dziekanat Wydziału Chemii mieści się w pokoju 113, I p. tel.: (012) 663 22 37 lub (012) 663 22 26 dziekanat przyjmuje studentów: |
||||||||
poniedziałek |
08.30 - 10.15 12.00 - 13.45 08.30 - 10.15 12.00 - 13.45 |
EOKD EOKD EOKD EOKD |
10.15 - 10.30 13.45 - 14.00 10.15 - 10.30 13.45 - 14.00 |
bez rejestracji bez rejestracji bez rejestracji bez rejestracji |
||||
EOKD - obowiązuje rejestracja elektroniczna
|
||||||||
who is who | ||||||||
|
||||||||
poniedziałek |
|
08.30 - 10.00 08.30 - 10.00 13.00 - 14.00 |
||||||
|
||||||||
środa |
|
9.00 - 10.00 |
||||||
|
||||||||
czwartek |
12.30 - 13.30 |
|||||||
|
||||||||
terminy w roku akademickim 2009/2010 | ||||||||
Zarządzenie Rektora UJ w sprawie organizacji roku akademickiego 2009/2010
15 września 2010 - ostateczny termin zaliczania roku - do tego dnia należy uzyskać zaliczenia i złożyć wszystkie egzaminy. Najpóźniej do 30 września 2010 należy złożyć w Dziekanacie indeks (karty) w celu zaliczenia roku poprzedniego i uzyskania wpisu:
W indeksie należy wykasować pieczątki z wszystkich bibliotek. Wymagania związane ze stypendium naukowym - uzyskanie w terminie wszystkich zaliczeń i zdanie egzaminów oraz złożenie indeksu najpóźniej do 30 września. Deklaracje programowe powinny zostać złożone do 20 października 2009 (semestr zimowy) oraz do 16 marca 2010 (semestr letni).
|
||||||||
|
w ciągu 7 dni od terminu egzaminu
|
|||||||
informacje o EOKD | ||||||||
Elektronicznej rezerwacji terminu wizyty w dziekanacie można dokonać z każdego komputera o dowolnej porze poprzez Internet: www.student.chemia.uj.edu.pl/eokd/ Po wejściu na podany adres możliwe jest
sprawdzenie stanu aktualnie załatwianych spraw w Dziekanacie (w godzinach
przyjęć) lub - po zalogowaniu - rejestracja.
Po zalogowaniu się możliwa jest także zmiana/usunięcie wcześniej dokonanych rejestracji. Nieobecność/spóźnienie powoduje automatyczne przepadanie terminu, tj. nie jest on automatycznie przesuwany. Aby niepotrzebnie nie blokować kolejki, wskazane jest usuwanie wcześniejszych rejestracji w przypadkach rezygnacji z terminu. Sprawdzenie stanu aktualnie załatwianych spraw w dziekanacie (w
godzinach przyjęć) możliwe jest także poprzez WAP: Wszelkie problemy z użyciem/działaniem systemu EOKD należy zgłaszać wypełniajać formularz elektroniczny na stronie www.student.chemia.uj.edu.pl/eokd/ (pole: Zgłoś problem). |
||||||||
ankiety studenckie - informacje | ||||||||
Na Wydziale Chemii UJ począwszy od roku akademickiego 2006/7 systematycznie przeprowadzane są ankiety na temat jakości kształcenia za pomocą systemu USOS. Każdy student powinien po każdym semestrze wypełnić ankiety dotyczące wszystkich zajęć w których uczestniczył. Jeśli zajęcia prowadziło kilka osób, należy wypełnić ankiety dotyczące wszystkich prowadzących zajęcia w danej grupie. W przypadku niektórych zajęć laboratoryjnych nie każdy student ma kontakt ze wszystkimi prowadzącymi przypisanymi do danej grupy; w takim przypadku należy wypełnić wyłącznie ankiety dotyczące tych osób, które prowadziły ćwiczenia dla danego studenta. Ankieta składa się z dwóch części: część pierwsza, ogólnouniwersytecka (pytania 1-5), jest identyczna na wszystkich Wydziałach UJ i dla wszystkich prowadzonych zajęć, część drugą (pozostałe pytania) stanowi ankieta wydziałowa, której treść zależy od rodzaju zajęć. W oknie komentarza można uzasadnić swoje odpowiedzi, wskazać największe pozytywne strony i mankamenty ocenianych zajęć. Ankiety za semestr zimowy można wypełniać w okresie od 26 stycznia do 14 marca. Ankiety za semestr letni można wypełniać w okresie od 8 czerwca do 20 lipca oraz od 20 września do 17 października. Ankieta dotycząca danych zajęć powinna zostać wypełniona po ich zaliczeniu. Wszelkie niezgodności danych w systemie USOS proszę zgłaszać w dziekanacie przed wypełnieniem ankiety. W przypadkach konieczności zmiany grupy należy przestrzegać ustalonych reguł (patrz Zmiany grup – informacje) W przypadku trudności związanych z funkcjonowaniem ankiet, pomimo złożenia deklaracji programowych i odpowiednich zgłoszeń w dziekanacie, można kontaktować się z wydziałowym pełnomocnikiem Dziekana do spraw ankiet studenckich: dr Paweł Kozyra. Wszelkie uwagi dotyczące kwestionariusza ankiety oceny zajęć oraz trybu przeprowadzenia akcji ankietowej wśród Studentów prosimy kierować na adres ankieta_studencka@inib.uj.edu.pl Ankiety oceny zajęć dydaktycznych są anonimowe, ponieważ program nie przyporządkowuje udzielonych odpowiedzi do kodu identyfikacyjnego studenta w USOSweb. Natomiast rejestruje studentów, którzy udzielili odpowiedzi w odniesieniu do większości ankietowanych zajęć, w każdym semestrze bieżącego roku akademickiego. Wśród tych, którzy wypełnią przynajmniej połowę ankiet rozlosowane zostanią bony książkowe o wartości 200 zł każdy. Wyniki sondażu ankietowego i komentarze studentów są przekazywane bezpośrednio każdemu Prowadzącemu (w części odnoszącej się do jego zajęć), a przez pełnomocnika ds. ankiet Dziekanowi i Kierownikowi odpowiedniego Zakładu. Ogólne wyniki ankiet przedstawiane jest także Samorządowi Studentów. Wypełnienie ankiet jest dobrowolne. Bardzo prosimy jednak, w miarę możliwości, o wypełnienie ankiet do wszystkich zajęć. |
||||||||
deklaracje programowe - informacje | ||||||||
Deklaracje programowe powinny zostać złożone do 20 października 2009 (semestr zimowy) oraz do 16 marca 2010 (semestr letni).
Studenci z indywidualnym tokiem studiów zobowiązani są niezależnie od obowiązku składania deklaracji, przed rozpoczęciem roku akademickiego lub najpóźniej w ciągu pierwszego tygodnia października złożyć w dziekanacie uzgodniony z opiekunem naukowym program na cały rok. Ewentualne drobne modyfikacje programu wynikające z przyczyn organizacyjnych możliwe będą w każdym semestrze w terminach składania deklaracji programowych.
Jeżeli student realizuje wszystkie kursy obowiązkowe i tylko kursy obowiązkowe określone w programie w programie dla danego roku i program ten nie zawiera zajęć do wyboru, nie ma obowiązku wypełniania deklaracji. Jeżeli student realizuje wszystkie kursy obowiązkowe określone w programie oraz przedmioty do wybory wypełnia formularz "O". Jeżeli student realizuje indywidualny program lub plan studiów, czyli nie wszystkie kursy obowiązkowe określone w standardowym programie dla danego roku, wypełnia formularz "I". Studenci powtarzający rok również wypełniają formularz "I". Studenci korzystający z prawa do urlopu i zaliczający kursy w trakcie urlopu także wypełniają formularz "I". Studenci IV i V roku studiów jednolitych magisterskich oraz studiów II stopnia na kierunku chemia (panele specjalizacyjne) wypełniają formularz "IV".
|
||||||||
opłaty za powtarzanie przedmiotu lub egzaminu - informacje | ||||||||
Opłatę za powtarzanie przedmiotu wnoszą wszyscy studenci powtarzający przedmiot (w ramach powtarzania roku, wpisu warunkowego, powtarzania przedmiotu nie zaliczonego awansem, powtarzania po reaktywacji itp., a także uzupełnienia brakujących do zaliczenia roku punktów poprzez zaliczenie innego przedmiotu). Bezpłatny jest tylko udział w danych zajęciach po raz pierwszy. Studenci powtarzający jedynie egzamin (bez powtarzania zajęć) wnoszą opłatę za powtarzanie egzaminu. Opłata za powtarzanie egzaminu nie dotyczy II terminu egzaminu i
egzaminu komisyjnego w przypadku udziału w zajęciach po raz pierwszy.
Opłata za powtarzanie przedmiotu obliczana jest na podstawie punktów ECTS. Ustalona przez Rektora dla Wydziału Chemii stawka za 1 ECTS wynosi 45 zł. Opłata za powtarzanie egzaminu wynosi 75 zł. Opłata za usługę edukacyjną (powtarzanie przedmiotu/egzaminu) uiszczana jest przed skorzystaniem z tej usługi. Wnioski o zwolnienie z opłaty należy składać do dziekana w nieprzekraczalnym terminie do 7 dni przed realizacją tej usługi (tzn. do 25.09 dla semestru zimowego oraz do 19.02 dla semestru letniego). Wniosek powinien zawierać uzasadnienie. Sytuacja materialna musi być udokumentowana (jak w przypadkach stypendiów socjalnych, studenci którzy złożyli wnioski stypendialne nie muszą składać dokumentacji ponownie, chyba że sytuacja materialna uległa zmianie).
|
||||||||
zmiany grup - informacje | ||||||||
Obowiązują następujące zasady: W przypadku przedmiotów obowiązkowych dla całego roku, studenci przypisani są do grup. Każda zmiana grupy, potwierdzona zgodą obu prowadzących zgłaszana jest przez studenta w dziekanacie (formularz zmiany grupy). W przypadkach objętych obowiązkiem składania deklaracji programowych, student zapisujący się do grupy uzyskuje od prowadzącego potwierdzenie przyjęcia na deklaracji programowej. Każda późniejsza zmiana grupy, potwierdzona zgodą obu prowadzących zgłaszana jest przez studenta w dziekanacie (formularz zmiany grupy).
|
||||||||
Studenci II roku dokonują wyboru modułów ukierunkowujących lub ścieżki specjalizacyjnej (zajęcia na III roku studiów) poprzez wypełnienie formularza zamieszczonego w Internecie:
https://www.student.chemia.uj.edu.pl/modul_reg
Po tym terminie do modułów dopisać się będzie można jedynie w miarę wolnych miejsc. Po upływie terminu nie będzie możliwości dopisania się do moduów, na których wszystkie miejsca zostaną wypełnione (nawet w przypadku osób z najwyższymi średnimi ocen). Są 4 następujące moduły do wyboru:
oraz ścieżka specjalizacyjna: Szczegółowe informacje o programie modułów/ścieżki umieszczone są na stronie Zgodnie z obowiązującym programem studiów każdy student III roku zobowiązany jest zaliczyć 2 moduły lub 1 ścieżkę specjalizacyjną. Na formularzu internetowym każdy student wskazuje moduły według własnej
preferencji (od najbardziej preferowanego, do najmniej). Także osoby, które zamiast modułów preferują ścieżkę Chemia komputerowa powinny dodatkowo określić preferencje dla wszystkich czterech modułów (na wypadek, gdyby ścieżka nie została uruchomiona w przypadku zbyt małej liczby studentów, lub gdyby liczba studentów zainteresowanych przekraczała liczbę miejsc). Zmiana modułu w trakcie semestru możliwa jest w wyjątkowych sytuacjach, tylko w miarę wolnych miejsc, po uzyskaniu zgody Kierowników obu modułów (wymagane złożenie podania w dziekanacie).
|
||||||||
W roku akademickim 2010/2011 wybory paneli dokonywane będą w trakcie semestru zimowego
|
||||||||
informacje o zasadach, procedurach i miejscach praktyk a także o konkursach na dofinansowanie - Więcej informacji
|
||||||||
|
||||||||
pełen tekst obowiązującego na UJ regulaminu studiów oraz regulaminu przyznawania pomocy materialnej znajduje się również na stronie samorządu studenckiego. |
||||||||
|