dziekanat |
||||||||
godziny urzędowania![]()
terminy w roku akademickim 2012/2013
nowy regulamin studiów UJ
poprzednio obowiązujące regulaminy studiów UJ
ankiety studenckie - informacje deklaracje programowe - informacje opłaty za powtarzanie - informacje Kierunek chemia - zapisy na moduły Kierunek chemia - zapisy na panele specjalizacyjne (I rok studiów II stopnia) kierunek chemia - informacje dla III roku ogłoszenia dziekanatu dla studentów
|
||||||||
godziny urzędowania | ||||||||
dziekanat Wydziału Chemii mieści się w pokoju 113, I p. tel.: (012) 663 22 37 lub (012) 663 22 26 dziekanat przyjmuje studentów : |
||||||||
poniedziałek |
08.30 - 10.15 12.00 - 14.30 08.30 - 10.15 12.00 - 14.30 |
EOKD EOKD EOKD EOKD |
10.15 - 10.30 14.30 - 15.00 10.15 - 10.30 14.30 - 15.00 |
bez rejestracji bez rejestracji bez rejestracji bez rejestracji |
||||
EOKD - obowiązuje rejestracja elektroniczna
|
||||||||
who is who | ||||||||
|
||||||||
poniedziałek |
|
08.30 - 10.00 08.30 - 10.00 13.00 - 14.00 |
||||||
|
||||||||
poniedziałek |
|
9.00 - 10.00 |
||||||
|
||||||||
czwartek |
12.30 - 13.30 |
|||||||
|
||||||||
terminy w roku akademickim 2012/2013 | ||||||||
Zarządzenie Rektora UJ w sprawie organizacji roku akademickiego 2011/2012 Zgodnie z Zarządzeniem nr 32 Rektora UJ z 29 marca 2011 r,wprowadzony zostaje tzw. "elektroniczny indeks", tzn. tradycyjne indeksy i karty egzaminacyjne nie stanowią już podstawy dokumentacji przebiegu studiów. Zaliczanie roku odbywać się będzie wyłącznie na podstawie wpisów w systemie USOS.W związku z powyższym:
Deklaracje programowe powinny zostać złożone do 19 października 2012 (semestr zimowy) oraz do 15 marca 2013 (semestr letni).
|
||||||||
|
w ciągu 7 dni od terminu egzaminu
|
|||||||
informacje o EOKD | ||||||||
Elektronicznej rezerwacji terminu wizyty w dziekanacie można dokonać z każdego komputera o dowolnej porze poprzez Internet: www.student.chemia.uj.edu.pl/eokd/ Po wejściu na podany adres możliwe jest
sprawdzenie stanu aktualnie załatwianych spraw w Dziekanacie (w godzinach
przyjęć) lub - po zalogowaniu - rejestracja.
Po zalogowaniu się możliwa jest także zmiana/usunięcie wcześniej dokonanych rejestracji. Nieobecność/spóźnienie powoduje automatyczne przepadanie terminu, tj. nie jest on automatycznie przesuwany. Aby niepotrzebnie nie blokować kolejki, wskazane jest usuwanie wcześniejszych rejestracji w przypadkach rezygnacji z terminu. Sprawdzenie stanu aktualnie załatwianych spraw w dziekanacie (w
godzinach przyjęć) możliwe jest także poprzez WAP: Wszelkie problemy z użyciem/działaniem systemu EOKD należy zgłaszać wypełniajać formularz elektroniczny na stronie www.student.chemia.uj.edu.pl/eokd/ (pole: Zgłoś problem). |
||||||||
ankiety studenckie - informacje | ||||||||
Na Wydziale Chemii UJ począwszy od roku akademickiego 2006/7 systematycznie przeprowadzane są ankiety na temat jakości kształcenia za pomocą systemu USOS. Każdy student powinien po każdym semestrze wypełnić ankiety dotyczące wszystkich zajęć w których uczestniczył. Jeśli zajęcia prowadziło kilka osób, należy wypełnić ankiety dotyczące wszystkich prowadzących zajęcia w danej grupie. W przypadku niektórych zajęć laboratoryjnych nie każdy student ma kontakt ze wszystkimi prowadzącymi przypisanymi do danej grupy; w takim przypadku należy wypełnić wyłącznie ankiety dotyczące tych osób, które prowadziły ćwiczenia dla danego studenta. Ankieta składa się z dwóch części: część pierwsza, ogólnouniwersytecka (pytania 1-10), jest identyczna na wszystkich Wydziałach UJ i dla wszystkich prowadzonych zajęć, część drugą (pozostałe pytania) stanowi ankieta wydziałowa, której treść zależy od rodzaju zajęć. W oknie komentarza można uzasadnić swoje odpowiedzi, wskazać największe pozytywne strony i mankamenty ocenianych zajęć. Ankiety za semestr zimowy (12/13Z) można wypełniać od 21 stycznia do 3 marca 2013, natomiast za semestr letni (12/13L) i kursy roczne (12/13) można wypełniać w okresie od 27 maja do 14 lipca oraz od 1 września do 30 września 2013 r. Ankieta dotycząca danych zajęć powinna zostać wypełniona po ich zaliczeniu. Wszelkie niezgodności danych w systemie USOS proszę zgłaszać w dziekanacie przed wypełnieniem ankiety. W przypadkach konieczności zmiany grupy należy przestrzegać ustalonych reguł (patrz Zmiany grup – informacje) W przypadku trudności związanych z funkcjonowaniem ankiet, pomimo złożenia deklaracji programowych i odpowiednich zgłoszeń w dziekanacie, można kontaktować się z wydziałowym pełnomocnikiem Dziekana do spraw ankiet studenckich: dr Paweł Kozyra. Wszelkie uwagi dotyczące kwestionariusza ankiety oceny zajęć oraz trybu przeprowadzenia akcji ankietowej wśród Studentów prosimy kierować na adres ankieta_studencka@inib.uj.edu.pl Ankiety oceny zajęć dydaktycznych są anonimowe, ponieważ program nie przyporządkowuje udzielonych odpowiedzi do kodu identyfikacyjnego studenta w USOSweb. Natomiast rejestruje studentów, którzy udzielili odpowiedzi w odniesieniu do większości ankietowanych zajęć, w każdym semestrze bieżącego roku akademickiego. Wśród tych, którzy wypełnią przynajmniej połowę ankiet rozlosowane zostaną bony książkowe o wartości 200 zł każdy. Wyniki sondażu ankietowego i komentarze studentów są przekazywane bezpośrednio każdemu Prowadzącemu (w części odnoszącej się do jego zajęć), a przez pełnomocnika ds. ankiet Dziekanowi i Kierownikowi odpowiedniego Zakładu. Ogólne wyniki ankiet przedstawiane jest także Samorządowi Studentów. Wypełnienie ankiet jest dobrowolne. Bardzo prosimy jednak, w miarę możliwości, o wypełnienie ankiet do wszystkich zajęć. |
||||||||
deklaracje programowe - informacje | ||||||||
Deklaracje programowe - składają wszyscy studenci, którzy realizują program studiów zawierający elementy do wyboru, przedmioty nieobowiązkowe, itp., w tym również studenci zaliczający przedmioty 'awansem' (np. powtarzający rok). Deklaracja programowa stanowi podstawę do zaliczenia roku, ewentualne powtarzanie przedmiotów wskazanych w deklaracji będzie płatne. Deklaracje programowe należy złożyć do 19 października 2012 (semestr zimowy) oraz do 15 marca 2013 (semestr letni).Zgodnie z §4 pkt.5a Regulaminu studiów niezłożenie deklaracji programowej może stanowić podstawę do skreślenia z listy studentów.
Studenci z indywidualnym tokiem studiów zobowiązani są niezależnie od obowiązku składania deklaracji, przed rozpoczęciem roku akademickiego lub najpóźniej w ciągu pierwszego tygodnia października złożyć w dziekanacie uzgodniony z opiekunem naukowym program na cały rok. Ewentualne drobne modyfikacje programu wynikające z przyczyn organizacyjnych możliwe będą w każdym semestrze w terminach składania deklaracji programowych.
Deklarację programową wypełniają i składają w Dziekanacie wszyscy studenci II i III roku studiów I stopnia oraz wszyscy studenci studiów II stopnia. Jeżeli student realizuje indywidualny program lub plan studiów, oprócz deklaracji programowej zobowiązany jest złożyć formularz IP, który zawiera zatwierdzony przez opiekuna program na cały rok. |
||||||||
opłaty za powtarzanie przedmiotu - informacje | ||||||||
Opłatę za powtarzanie przedmiotu wnoszą wszyscy studenci powtarzający przedmiot (w ramach powtarzania roku, wpisu warunkowego, powtarzania przedmiotu nie zaliczonego awansem, powtarzania po reaktywacji itp., a także uzupełnienia brakujących do zaliczenia roku punktów poprzez zaliczenie innego przedmiotu). Bezpłatny jest tylko udział w danych zajęciach po raz pierwszy.
Ustalona przez Rektora dla Wydziału Chemii stawka za 1 ECTS wynosi 45 zł. Opłata za usługę edukacyjną (powtarzanie przedmiotu/egzaminu) uiszczana jest przed skorzystaniem z tej usługi. Zwolnienia z opłat Student lub doktorant może ubiegać się o całkowite lub częściowe zwolnienie z opłaty za świadczone usługi edukacyjne, na pisemny wniosek, w następujących przypadkach:
Wnioski składane po upływie terminów nie podlegają rozpoznaniu. |
||||||||
zmiany grup - informacje | ||||||||
Obowiązują następujące zasady: W przypadku przedmiotów obowiązkowych dla całego roku, studenci przypisani są do grup. Każda zmiana grupy, potwierdzona zgodą obu prowadzących zgłaszana jest przez studenta w dziekanacie. Zmiana grupy może jedynie nastąpić w uzasadnionych przypadkach.(formularz zmiany grupy). W przypadkach objętych obowiązkiem składania deklaracji programowych, student zapisujący się do grupy uzyskuje od prowadzącego potwierdzenie przyjęcia na deklaracji programowej. Każda późniejsza zmiana grupy, potwierdzona zgodą obu prowadzących zgłaszana jest przez studenta w dziekanacie (formularz zmiany grupy).
|
||||||||
Studenci II roku dokonują wyboru modułów ukierunkowujących lub ścieżki specjalizacyjnej (zajęcia na III roku studiów) poprzez wypełnienie formularza zamieszczonego w Internecie:
https://www.student.chemia.uj.edu.pl/modul_reg
Po tym terminie do modułów dopisać się będzie można jedynie w miarę wolnych miejsc. Po upływie terminu nie będzie możliwości dopisania się do moduów, na których wszystkie miejsca zostaną wypełnione (nawet w przypadku osób z najwyższymi średnimi ocen). Są 4 następujące moduły do wyboru:
oraz ścieżka specjalizacyjna: Szczegółowe informacje o programie modułów/ścieżki umieszczone są na stronie Zgodnie z obowiązującym programem studiów każdy student III roku zobowiązany jest zaliczyć 2 moduły lub 1 ścieżkę specjalizacyjną. Na formularzu internetowym każdy student wskazuje moduły według własnej
preferencji (od najbardziej preferowanego, do najmniej). Także osoby, które zamiast modułów preferują ścieżkę Chemia komputerowa powinny dodatkowo określić preferencje dla wszystkich czterech modułów (na wypadek, gdyby ścieżka nie została uruchomiona w przypadku zbyt małej liczby studentów, lub gdyby liczba studentów zainteresowanych przekraczała liczbę miejsc). Zmiana modułu w trakcie semestru możliwa jest w wyjątkowych sytuacjach, tylko w miarę wolnych miejsc, po uzyskaniu zgody Kierowników obu modułów (wymagane złożenie podania w dziekanacie).
|
||||||||
kierunek chemia - zapisy na panele specjalizacyjne (I rok studiów II stopnia) |
||||||||
W roku akademickim 2012/2013 wyboru panelu specjalizacyjnego dokonywać można w okresie do 20 grudnia 2012 (termin nieprzekraczalny) za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej (dostęp chroniony indywidualnym identyfikatorem i hasłem używanymi na serwerze studenckim): https://www.student.chemia.uj.edu.pl/panel_reg Na formularzu tym każdy student wskaże 10 (spośród 15 istniejących) paneli specjalizacyjnych według własnej preferencji (od najbardziej preferowanego, do najmniej). Na podstawie wszystkich danych sporządzone zostaną listy rankingowe dla każdego panelu i każdy student zostanie ostatecznie przyporządkowany do panelu specjalizacyjnego na podstawie pozycji na liście rankingowej. O kolejności na poszczególnych listach rankingowych decydować będzie punktacja z listy rankingowej z rekrutacji na studia II stopnia. Ponieważ lista miejsc na poszczególnych panelach jest ograniczona, studenci z niższą punktacją ocen nie mają gwarancji, że zostaną zakwalifikowani na panel zgodnie z ich preferencją. Przed wypełnieniem formularza należy zatem przemyśleć kolejność preferencji paneli, również tych na dalszych pozycjach (każdy student wskazuje w związku z tym aż 10 paneli w kolejności preferencji). W przypadku indywidualnego toku studiów, studentów SMP, itp. możliwe jest przyjęcie na dany panel z pominięciem procesu rekrutacyjnego. Wymagana jest jednak także w takim przypadku terminowa rejestracja na stronie internetowej oraz złożenie podania w dziekanacie zaopiniowanego przez opiekuna naukowego i kierownika panelu. Po upływie terminu rejestracji do panelu dopisać się będzie można jedynie w miarę wolnych miejsc za zgodą Kierownika Panelu (nawet w przypadku osób z najwyższymi średnimi ocen, indywidualnym tokiem studiów, itd.). Ewentualna zmiana panelu w trakcie kolejnych semestrów możliwa będzie, w miarę wolnych miejsc po uzyskaniu zgody Kierowników obu paneli (wymagane złożenie podania w dziekanacie).
|
||||||||
informacje o zasadach, procedurach i miejscach praktyk a także o konkursach na dofinansowanie - Więcej informacji
|
||||||||
|
||||||||
pełen tekst obowiązującego na UJ regulaminu studiów oraz regulaminu przyznawania pomocy materialnej znajduje się również na stronie samorządu studenckiego. |
||||||||
|