Wizja rozwoju

Ostatnie seminarium przedstawione przez panią Małgorzatę Miranowicz z UAM w Poznaniu zawierało treści łączące praktykę szeroko rozumianego e-learningu z misją uczelni wyższych w Polsce. Jasno sprecyzowane zostały cele stawiane przed e-learningiem akademickim. Są to, począwszy od oczywistych: dostosowanie się do percepcji współczesnych studentów (y-generation), dostarczanie materiałów dydaktycznych w dowolnym momencie, gdy są potrzebne, kontrola pracy studentów, aż po: ocenę jakości kursów i wykładowców uniezależnioną od przychylności studentów, podniesienie sprawności organizacyjnej w edukacji oraz głęboką przebudowę kursów, a nawet całego curriculum. Plany Wydziału Chemii UAM przewidują wprowadzenie wspomnianych zmian w najbliższych latach. Powinno to doprowadzić w perspektywie 2-3 lat do wyraźnego zwiększenia konkurencyjności uczelni i zmniejszenia kosztochłonności zaś w dłuższym okresie ok. 15 lat do gruntownej przebudowy modelu kształcenia na UAM.

Pobierz prezentację