Wybieramy FREE Download przez wskazanie czerwonego
klawisza i zaakceptowanie wyboru myszą lub przez wciśnięcie Enter
Na pytanie czy zapisać plik NSSetup.exe odpowiadamy
OK.
Następnie wskazujemy miejsce na dysku gdzie będzie zapisany plik (najlepiej <DYSK:>/TMP). Powinniśmy zobaczyć następnie poniższy widok.
Po ściągnięciu wymaganego pliku we wskazanej kartotece powinien pojawić się plik
Teraz uruchamiamy program NSSetup i po pewnym czasie pojawi się okno powitalne
Wciskamy klawisz Next>
I po zaakceptowaniu warunków licencji (wciskamy Accept ). Wybieramy jedną z trzech poniższych możliwości. Którą wybierzemy zależy od tego jaką konfigurację komputera posiadamy („moc” i wyposażenie powinno być kryterium odpowiedniego wyboru)
Dla wyboru indywidualnego (Custom) mamy możliwość dobrania odpowiednich komponentów oprogramowania. Po wskazaniu np. Custom wciskamy klawisz Next>
Jak widać w przypadku gdy nie ma odpowiedniej kartoteki program proponuje jej założenie co oczywiście akceptujemy wyborem klawisza Tak.
Tu akceptujemy wszystkie możliwości, czyli pozostawiamy wszystko bez zmian (Next>)
Tutaj natomiast musimy wybrać takie jak sobie życzymy. (Next>).
To okno wskazuje gdzie zostanie dopisany folder do menu Start (tu tylko akceptujemy wybór Next>)
Zaznaczenie tej możliwości spowoduj, że oprogramowanie Netscape będzie aktywne i w każdym momencie będzie do niego łatwy dostęp z paska zadań (Next>)
W końcu pojawi się informacja o tym jakie komponenty oprogramowania zostaną zainstalowane na naszym komputerze i po wybraniu klawisza Install rozpocznie się proces ściągania plików na lokalny komputer.
Kiedy proces pobierania zostanie zakończony program instalacyjny połączy się automatycznie z serwerem Netcapea i rozpocznie się proces rejestracji nowego użytkownika.
Pojawi się poniższe okno dialogowe, w którym definiujemy własną nazwę oraz hasło. Podana nazwa będzie naszym indywidualnym identyfikatorem w bazie Netscapea.
W następnym oknie uzupełniamy wymagane informacje
oraz akceptujemy klawiszem Next>
Wpisujemy swoje imię i nazwisko lub co tam chcemy.
By wreszcie dobrnąć do końca kolejnej fazy instalacji. Teraz pojawi się pytanie czy chcemy, aby Netscape stał się przeglądarką która będzie standardową przeglądarką używaną przez inne programy. Tu jaką opcję wybierzemy zależy od naszych upodobań. (Dla świętego spokoju raczej wybrać No)
Pojawi się w oknie przeglądarki strona Netscape. Teraz przystępujemy do zakładania konta obsługującego pocztę na serwerze wydziałowym.
Z
prawej strony dolnego paska przeglądarki widać pewne ikony z których
najważniejsza dla nas jest ikona reprezentująca pocztę
Uruchamiamy program pocztowy klikając na wskazanej ikonie. Ponieważ wcześniej zarejestrowaliśmy swoje konto pocztowe w domenie Netscape więc przy pierwszym uruchomieniu automatycznie łączy nas program z naszym nowym kontem.
Zaznaczamy pole wyboru aby powtórnie program nie wyświetlał tej informacji i w zależności od własnych upodobań wciskamy Yes lub No.
Następnie wpisujemy hasło (to które wpisywaliśmy podczas rejestracji naszego konta) Teraz musimy ustawić nowe konto pocztowe z pocztą z serwera wydziałowego.
Z menu Edit wskazujemy opcję Mail & Newsgroup ... i w oknie klikamy myszą na opcji dodaj konto Add Account..
W oknie, które teraz się pojawi pozostawiamy pierwszą opcję zaznaczoną
I wybieramy klawisz Next>
Teraz pojawiające się pola wypełniamy właściwą dla danego użytkownika informacją
I na zakończenie otrzymujemy zestawienie wprowadzonych przez nas informacji. Jeżeli wszystko jest prawidłowo wprowadzone akceptujemy wpisy wybierając klawisz Finish.
W spisie kont pojawia się nowe kont, którego podstawową konfigurację przedstawimy poniżej
W lewym panelu okna wybieramy opcję Copies & Folders. Dla kartotek „Sent”, „Drafts” oraz „Templates” wybieramy opcję Other , na liście „Click here to select...” wskazujemy user@chemia.uj.edu.pl, a następnie w kolejnym podmenu wybieramy Inbox Poniższe trzy rysunki przedstawiają opisane ustawienia
Następnie wybieramy serwer poczty wychodzącej i zaznaczamy pole wyboru when available i akceptujemy ustawienia klawiszem OK
Powyżej opisana procedura pozwala zakładać i zarządzać kontami na innych serwerach na których możemy mieć skrzynki pocztowe w sposób jednolity przy pomocy opisanego oprogramowania.